zaterdag 7 juli 2012

Tuin - Groenling

Dit jaar hebben we niet te klagen over vogels en andere dieren in onze tuin. 
Eerder dit jaar heb ik in  mijn weblog al een keer laten zien en beschreven - Onverwachte Luchtaanval, 6 april  - hoe een sperwer een Turkse tortel had gevangen. 
Later zal ik nog wel een keer terugkomen op egels, padden, kikkers en allerlei vogels. 
Deze keer komt de groenling aan bod, een vogel die we dit jaar voor het eerst in onze tuin zagen.
 Op zomerse dagen is het prettig en ontspannend om in de tuin te zitten met de camera op een statief, gericht op de waterbak.
Op warme dagen heb je snel dorst. Dat geldt ook voor vogels.
 Nu die laatste druppel nog.
Even kijken of de kust veilig is .......
 en drinken maar ..........
Oei, toch te veel voor één flinke teug.
Zo, de dorst gelest, en verder maar weer.

In groene stadswijken blijkt een behoorlijke variatie aan dierenleven te zijn. In onze tuin is inmiddels een merelnest uitgevlogen. 
Heggemussen zijn nog druk bezig. Het nest zelf zit diep verscholen in een heg, maar misschien zien we binnenkort wel de jonge vogels in de tuin.


7 opmerkingen:

  1. wat mooi om hem zo gulzig te zien drinken.heerlijk om dit in je tuin gade teslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt een mooi plekje gemaakt voor de groenling..;-) leuke foto's kunnen maken.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful serie. I like the picture how the bird drinks the water dripping from the mouth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Kees,

    Het is mij opgevallen dat ik dit jaar ook meer groenlingen in de stad zie of moet ik zeggen hoor!
    Mooi plekje heb je zo, misschien kun je de afstand tussen de waterbak en de achtergond nog iets groter maken. Dan krijg je een iets meer egalere achtergrond op de foto.
    Maar ja, dat ding zal wel niet te tillen zijn;-)
    De vogel staat er wel heel mooi op en dan vooral die met die druppel en met dat sliertje water.
    Die foto's hebben toch net iets extra's. Mooi gedaan!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful captures of this lovely bird! /Susanne :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie serie van deze groenling, en je hoeft er niet voor op pad. Ik hoor ze hier in de wijk ook, maar ze hebben zich nog niet op het balkon laten zien.
    Jij hebt zo te zien een lekkere groene tuin.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Kees,

    Toevallig had ik 2 maanden geleden op voor het eerst Groenlingen in de tuin (in een drukke stad).

    Jij laat hier mooie beelden zien van de drinkende Groenling. Fraaie platen Kees.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen